اسباب‌‌کشی یا اعصاب‌کشی؟

در بعضی از ماههاب سال بسیاری از مستأجران باید اسباب و اثاثیه‌شان را کول کنند و به خانه‌ای جدید بروند.

اسباب‌كشي هم از آن كارهاست كه تا اسمش مي‌آيد همه ياد اعصاب خرد و خستگي و كلي ضرر و خسارت به وسايل منزل مي‌افتند. افرادي كه درگير اسباب‌كشي مي‌شوند معمولا با يك‌سري استرس‌ها دست و پنجه نرم مي‌كنند كه بايد به‌نحوي از آنها گريخت. در اين مطلب به نكاتي اشاره شده كه توجه به آنها هم در وقت و هم در هزينه‌ها تا حد بسيار زيادي صرفه‌جويي خواهد كرد. به هر حال اسباب‌كشي كردن قلق‌هايي دارد كه شايد خيلي‌ها از آن اطلاعي نداشته باشند. ما اين قلق‌ها را رايگان در اختيارتان مي‌گذاريم تا اين كار را با دردسر بسيار كمتري انجام دهيد. فقط يادتان باشد كه به‌طور كلي جابه‌جا كردن محل زندگي با توجه به فرهنگ ما، كار مشكل و همراه با دردسري است، پس اين نكات فقط مي‌توانند از مشكلات و دردسرهاي اين كار كم كنند.

روز اسباب‌كشي را معين كنيد

اگر روز مشخصي براي تخليه خانه قديمي و تحويل خانه جديد نداريد نخستين و شايد مهم‌ترين قدم آن است كه يك روز مشخص را براي اسباب‌كشي تعيين كنيد. نگوييد آخر‌ماه يا چند هفته ديگر اين كار را انجام مي‌دهم اگر بدون تعيين اين روز مهم جلو برويد با شكست سنگيني در اين كار مواجه خواهيد شد. سعي كنيد به روز تعيين شده هم وفادار بمانيد و اسباب‌كشي را به روزهاي بعد موكول نكنيد. حالا كه اين روز را مشخص كرده‌ايد با يك برنامه زمانبندي مدون مي‌دانيد كه چه وسايلي را در چه زماني بسته‌بندي كنيد. بدون برنامه‌ريزي هيچ كاري به نتيجه درستي نمي‌رسد، چه برسد به اسباب‌كشي كه معمولا با برنامه‌ريزي هم نمي‌توانيد نتيجه كاملا مطلوب را به‌دست بياوريد.

از كجاها كارتن پيدا كنيم؟

۲ راه تهيه كارتن براي بسته‌بندي اثاثیه خانه پيش رويتان قرار دارد؛ يك راه خريدن كارتن‌هاي جديد و راه ديگر رفتن سراغ كارتن‌هاي دسته‌دوم است. براي خريد كارتن نو در تهران بايد به چهارراه مولوي، خيابان مولوي برويد كه بورس كارتن‌فروش‌هاست. در شهرهاي بزرگ هم با كمي جست‌وجو مي‌توانيد مغازه‌هاي عمده‌فروشي كارتن را پيدا كنيد. مزيت خريد كارتن نو هم اين است كه شما مي‌توانيد كارتن‌هاي كاملا سالم و محكم را در هر اندازه‌اي كه نياز داريد بخريد. در روش دوم كه مرسوم‌تر است شما بايد سراغ سوپرماركت‌ها، ميوه‌فروش‌ها يا مغازه‌هاي ديگر اطراف محل سكونت فعلي‌تان برويد. يادتان باشد كه از چند هفته قبل شروع به جمع‌آوري كارتن كنيد، چون اين روزها كه بازار اسباب‌كشي داغ است، كارتن دست‌دوم هم ناياب مي‌شود.

مهم‌ترين مرحله، بسته‌بندي است

بسته‌بندي و جمع و جور كردن تمام وسايل نيز يكي از نكات كليدي در زمينه اسباب‌كشي ‌است. علاوه بر كارتن و جعبه، براي بسته‌بندي به چسب پهن و ماژيك هم نياز داريد. روزنامه باطله هم براي بسته‌بندي وسايل شكستني تهيه كنيد. اين كار با پارچه هم قابل انجام است. يك نكته كليدي در مرحله بسته‌بندي اين است كه چيزهايي را كه لازم نداريد با خود بار نكنيد. هر چقدر اسباب و اثاثيه شما كمتر باشد كارتان هم كمتر خواهد شد. حتما روي يك اتيكت، اطلاعاتي در مورد وسايلي كه درون جعبه قرار داده‌ايد بنويسيد و روي جعبه بچسبانيد. باور نمي‌كنيد كه اين كار در موقع باز كردن جعبه‌ها چه كمك بزرگي به شما خواهد كرد و هيچ جعبه‌اي هم گم نمي‌شود. چون اين مرحله خيلي مهم‌ است در ستون كنار چند توصيه ديگر هم برايتان بيان كرده‌ايم.

چطور بسته‌بندي را انجام دهيم؟

محوطه‌اي از خانه را خالي كنيد تا جعبه‌هايي را كه بسته‌بندي مي‌كنيد به‌صورت موقت در آنجا قرار دهيد. حرفه‌اي‌هاي اسباب‌كشي معمولا توصيه مي‌كنند كه كار بسته‌بندي را از آشپزخانه و ظرف و ظروف شروع كنيد. بعد سراغ كمد لباس‌ها برويد و آنها را بسته‌بندي كنيد. به هيچ وجه كمد پر را جابه‌جا نكنيد، چون هم وزنش بسيار سنگين خواهد بود و هم احتمال ريخته شدن محتويات داخل آنها هنگام جابه‌جايي در خيابان وجود دارد. يادتان باشد الان بهترين فرصت براي خداحافظي با لباس‌هايي است كه لازم نداريد و سال‌هاست بي‌خودي حجم كمدتان را اشغال كرده است. در مرحله بعد سراغ رختخواب‌ها، كتاب‌ها و ديگر وسايل برويد كه بسته‌بندي آنها مسلما راحت‌تر است. نوشتن اطلاعات روي كارتن فراموش نشود.

خانه جديد را از قبل آماده كنيد

يكدفعه اسباب و وسايل‌تان را بار نزنيد و به خانه جديد نرويد. بايد مقدماتي را قبل از ورود به خانه جديد انجام دهيد كه مهم‌ترين آن نظافت است. بزرگ‌ترين اشتباه در اين مرحله كه معمولا خيلي‌ها مرتكب آن مي‌شوند اين است كه اول وسايل را به خانه جديد ببريد و بعد بخواهيد نظافت يا تعميرات جزئي خانه جديد را انجام دهيد. اين كارها نياز به اين دارد كه خانه جديدتان را به‌طور كامل تخليه كنيد، بنابراين اگر مي‌خواهيد به دردسر نيفتيد و اثاثيه‌تان را ۲ بار كول نكنيد تمام اين كارها را پيش از اسباب‌كشي انجام دهيد. خيلي هم روي مهارت‌هاي فني خودتان حساب نكنيد، الان وقت آزمون و خطا نيست، اگر بخشي از كارهاي خانه‌ جديدتان واقعا فني است آن را به متخصصش بسپاريد و خودتان سراغ كارهاي ديگر برويد.

بهترين فرصت براي نونوار شدن

اسباب‌كشي به‌طور كلي خرج دارد اما برخي وسايل خانه هستند كه واقعاً ارزش جابه‌جايي را ندارند و حالا بهترين فرصت مهياست كه آنها را دور بريزيد يا اينكه حداقل قبل از جابه‌جايي، آنها را تعمير اساسي كنيد. البته قبل از آن حتما به محتويات ته جيب‌تان نگاهي بيندازيد. به هر حال اين كار كلي هزينه روي دستتان مي‌گذارد كه شايد فعلا برايتان مقدور نباشد. حداقل يك هفته قبل از زمان اسباب‌كشي وسايل جديد را سفارش بدهيد تا اسباب و اثاثيه جديد در زمان مناسب براي شما ارسال شود. آنها را مستقيما به خانه جديد ببريد. درضمن بد نيست قبل از اسبا‌ب‌كشي چرخي در محله جديدتان بزنيد تا با مغازه‌هاي اطراف آشنا بشويد. شايد يكي‌دو روز اول كه هنوز آشپزخانه‌تان مهيا نشده به يك رستوران خوب هم نياز پيدا كنيد.

بسته‌بندي حرفه‌اي

بهترين كار براي بسته‌بندي شكستني‌ها اين است كه آنها را در داخل جعبه‌هاي مخصوص خودشان قرار دهيد. اما معمولا كسي اين جعبه‌ها را نگه نمي‌دارد بنابراين وقتي آنها را داخل كارتن‌ها بسته‌بندي مي‌كنيد حتما لاي‌به‌لاي پارچه و روزنامه بپيچيد. مي‌توانيد از پلاستيك‌هاي ضربه‌گير يا حباب‌دار هم كه در پلاستيك‌فروشي‌ها موجود است استفاده كنيد.

روي جعبه‌ها چه بنويسيم؟

ممكن است داخل يك كارتن، كلي وسايل جا بدهيد. بهتر است ليست كامل اين وسايل را روي جعبه بنويسيد. درضمن كلمه «شكستني» را به‌صورت بزرگ در 4 طرف كارتن بنويسيد تا حمل‌كننده متوجه حساسيت بار باشد. محل مورد استفاده وسايل را هم در كنار ليست‌تان بنويسيد مثلا وسايل مربوط به آشپزخانه يا اتاق خواب يا پذيرايي و... به اين ترتيب هر يك از جعبه‌ها به محض انتقال به مكان جديد، در آن فضاي اشاره شده قرار مي‌گيرد.

محافظت از وسايل چوبي

يادتان باشد بيشترين جايي كه در وسايل چوبي هنگام جابه‌جايي آسيب مي‌بيند گوشه‌هاي زاويه‌دار آنهاست. بهترين وسيله براي محافظت از اين بخش‌ها هم همان استفاده از پلاستيك‌هاي ضربه‌گير است. حتما اين پلاستيك‌ها را با چسب پهن روي گوشه‌ها بچسبانيد.

حمل گلدان‌ها و گياهان

اگر مي‌توانيد، با يك خودروي شخصي گلدان‌ها را جابه‌جا كنيد چون مسلما در جابه‌جايي با خودر باربری ، اين گياهان حسابي آسيب مي‌بينند. يك راه‌حل ديگر البته براي گلدان‌هاي كوچك اين است كه مجموعه‌اي از آنها را در يك جعبه محكم مقوايي، چوبي يا پلاستيكي قرار داده و در داخل هريك از گلدان‌ها، چوبي به بلندي ارتفاع بلندترين گياه مجموعه قراردهيد. سپس كيسه زباله‌اي بزرگ روي آن بگذاريد. با اين بسته‌بندي ويژه مي‌توانيد آنها را به كاميون‌ها و وانت‌ها هم بسپاريد.

برچسب ها: بسته‌بندي اثاثیه , اسباب کشی , باربری , باربری تهران , اتوبار , اسباب کشی آسان , حمل اثاثیه ,

[ بازدید : 111 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

[ جمعه 17 آذر 1396 ] [ 12:15 ] [ سعید ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]